Noctilūca
Artistic collaborationA performance by Yara Boustany
“Noctilūca explores the potential re-appropriation of a lost wild
layer of being. In the pursuit of a disciplined and controlled society, sparks
of dynamism and life force have been dulled. Awakening the tamed and
penetrating the unknown, I reunite with my body, in the sway of a primordial
tune.”
Choreography, performance, costumes and visuals: Yara Boustany
Artistic Collaborator: Racha Baroud
Composer: Giorgios Gargalas
Light design : Riccardo Clementi
Photography : Nader Bashoun
First residency upheld through: Breakin Art – Megaron – Athens
Supported by: AFAC – Arab Fund for Culture
First residency supported by: Breakin Art – Megaron – Athens
· 2020 – Premiered in Sunflower Theatre Beirut
· 2020 - BIPOD "Beirut International Platform of Dance" – Live Streamed on Citerne
Trailer
Noctilūca
Collaboration artistiqueUn spectacle de Yara Boustany
“Noctilūca explore la potentielle réappropriation d’une dimension perdue de l’être, d’être.
Assujettis par une société de contrôle, des éclats de vie propres à l’existence
ont été ternis. Dans Noctilūca, je pénètre l’inconnu, libère l’essence apprivoisée et, au
son d’un chant primal, me raccorde à mon corps.”
Chorégraphie, performance, costumes et supports visuels : Yara Boustany
Collaboration artistique : Racha Baroud
Composition : Giorgios Gargalas
Création lumière : Riccardo Clementi
Photographie : Nader Bashoun
Première résidence : Breakin Art – Megaron – Athens
Soutenu par : AFAC – Arab Fund for Culture
· 2020 – Première au Théâtre Tournesol, Beyrouth
· 2020 - BIPOD "Beirut International Platform of Dance" – Live Streaming sur Citerne
Trailer
Yara Boustany : https://uirii.com/
The Valley of Sleep
Dramaturgy
A performance by Yara Boustany
A performance by Yara Boustany
The Valley of Sleep exposes concealed territories of existence, revealing an indistinct chatter, an inner
turmoil.
In a convergence point between the intuitive and the rational, restless bodies simmer - infinite possibilities
unfold. A turbulent enchanting dance dissects our imaginary.
A spell is blown.
I question how can enchantment pierce our reality?
turmoil.
In a convergence point between the intuitive and the rational, restless bodies simmer - infinite possibilities
unfold. A turbulent enchanting dance dissects our imaginary.
A spell is blown.
I question how can enchantment pierce our reality?
La Vallée du sommeil
Dramaturgie
Une performance de Yara Boustany
La Vallée du Sommeil dépeint des territoires reclus de l’existence et révèle un tourment intérieur. Dans
un point de convergence entre l’intuitif et le rationnel, des corps agités frémissent - d’infinies possibilités
se déploient. Une danse turbulente démantèle notre imaginaire. Un sort est murmuré.
Dans ma quête, je me demande : l’enchantement peut-il sublimer notre réalité ?
un point de convergence entre l’intuitif et le rationnel, des corps agités frémissent - d’infinies possibilités
se déploient. Une danse turbulente démantèle notre imaginaire. Un sort est murmuré.
Dans ma quête, je me demande : l’enchantement peut-il sublimer notre réalité ?
Artistic team / Equipe artistique :
Concept, Video and Choreography / Concept, vidéo et chorégraphie :
Yara Boustany
Performed by / Inteprété par :
Yara Boustany,
Michael Castalan, Alexandre Habre, Aymeric Lorthiois Dramaturgy / Dramaturgie :
Racha Baroud
Music and Sound design / Composition et design sonore: Jad Atoui
Light Design / Création lumière : Riccardo Clementi
Assistant Set Design / Assistante scénographe :
Lori Kharpoutlian
Technical Support / Assistante technique : Farah Naboulsi
Première :
25, 26, 27 November 2022 in Al Madina Theatre. Beirut, Lebanon
Production:
Amalgam Studio - Beirut
Coproduction:
- Les SUBS – lieu vivant d’expériences artistiques, Lyon
Support/Avec le support de :
- Culture Resource
- Afac, Arab Fund for Culture
- Les SUBS – lieu vivant d’expériences artistiques, Lyon
- Montpellier Danse, Agora, Cité internationale de la Danse, with the support of BNP Paribas Foundation,
Montpellier, France.
- French Institute of Beirut, NAFAS Program.
- Amalgam Studio, Beirut, Lebanon.
- MaFk - Maison des Arts Fraikeh, Lebanon.
- Zoukak Sidewalks Festival
Yara Boustany
https://uirii.com/
Yara Boustany
Performed by / Inteprété par :
Yara Boustany,
Michael Castalan, Alexandre Habre, Aymeric Lorthiois Dramaturgy / Dramaturgie :
Racha Baroud
Music and Sound design / Composition et design sonore: Jad Atoui
Light Design / Création lumière : Riccardo Clementi
Assistant Set Design / Assistante scénographe :
Lori Kharpoutlian
Technical Support / Assistante technique : Farah Naboulsi
Première :
25, 26, 27 November 2022 in Al Madina Theatre. Beirut, Lebanon
Production:
Amalgam Studio - Beirut
Coproduction:
- Les SUBS – lieu vivant d’expériences artistiques, Lyon
Support/Avec le support de :
- Culture Resource
- Afac, Arab Fund for Culture
- Les SUBS – lieu vivant d’expériences artistiques, Lyon
- Montpellier Danse, Agora, Cité internationale de la Danse, with the support of BNP Paribas Foundation,
Montpellier, France.
- French Institute of Beirut, NAFAS Program.
- Amalgam Studio, Beirut, Lebanon.
- MaFk - Maison des Arts Fraikeh, Lebanon.
- Zoukak Sidewalks Festival
Yara Boustany
https://uirii.com/
Ali, Hashem and Khaled
A film by Roy Arida and Racha BaroudDocumentary
Feature film
In 2010, Roy shot a movie in Lebanon called Ba’adana. A scene of
the film is shot in the port of Beirut with the participation of three
employees met on location.
On the 4th of August 2020, one of the largest blasts in human history destroyed the port and disfigured half of the city. 200 people perished, 6000 severely wounded and more than 300 000 were displaced.
After the tragedy, Roy and Racha decided to go on a search to find the three employees.
On the 4th of August 2020, one of the largest blasts in human history destroyed the port and disfigured half of the city. 200 people perished, 6000 severely wounded and more than 300 000 were displaced.
After the tragedy, Roy and Racha decided to go on a search to find the three employees.
Produced by Stank
With the support of CNC (Fond d’Aide à l’Innovation Audiovisuelle)
Ali, Hachem et Khaled
Un film de Roy Arida et Racha BaroudDocumentaire
Long métrage
En 2010, Roy tourne un film au Liban
: Ba’adana. Une scène du film est tournée dans le port de Beyrouth
avec la participation de trois employés rencontrés sur place.
Le 4 août 2020, le port subit l’une des plus grosses déflagrations de l’histoire. 200 personnes y laissent leur vie. 5 000 sont gravement blessées. 300 000 sont déplacées.
Après la catastrophe, Roy et Racha partent à la recherche des trois ouvriers.
Le 4 août 2020, le port subit l’une des plus grosses déflagrations de l’histoire. 200 personnes y laissent leur vie. 5 000 sont gravement blessées. 300 000 sont déplacées.
Après la catastrophe, Roy et Racha partent à la recherche des trois ouvriers.
Produit par Stank
Avec le soutien du CNC (aide à l’écriture du Fonds d’aide à l’innovation audiovisuelle)
Am I in The Picture ?
Artistic collaboratorIn Am I in the picture? Zuzana Kakalikova explores the notion of self-portrait. Inspired by the photography of Francesca Woodman - and her gesture of self-emancipation through re-appropriating and staging her body - Zuzana explores her body, putting it in relation with objects and spaces through a series of tableaux vivants. Far from any glorifying exhibition, never seeking to hide her vulnerability, she bares herself while seeking her own image with sensitivity.
By fragmenting the representation of the female stereotype, she tries to break away from it and create another way of observing the intimate.
By fragmenting the representation of the female stereotype, she tries to break away from it and create another way of observing the intimate.
Concept, Choreography, Interpretation : Zuzana Kakalikova
Artistic Collaboration : Nina Negri, Racha Baroud
Sounds : Julie Semoroz
Choreography Assistant : Alexandra Kazazou
Dramaturgy : Valentine Paley
Scénography : Neda Loncarevic
Image : Racha Baroud
Editing : Tila Chitunda
Administration : Mariana Nunes
Production : Compagnie TDU
Co-production : fOrum culture
With the support of : République et Canton du Jura, Loterie Romande, Ernst Göhner Stiftung, Fondation Emilie Gourd, Corodis, Fondation Engelberts, Ville de Delémont, Malévoz Résidence quartier culturel.
︎ Trailer
Artistic Collaboration : Nina Negri, Racha Baroud
Sounds : Julie Semoroz
Choreography Assistant : Alexandra Kazazou
Dramaturgy : Valentine Paley
Scénography : Neda Loncarevic
Image : Racha Baroud
Editing : Tila Chitunda
Administration : Mariana Nunes
Production : Compagnie TDU
Co-production : fOrum culture
With the support of : République et Canton du Jura, Loterie Romande, Ernst Göhner Stiftung, Fondation Emilie Gourd, Corodis, Fondation Engelberts, Ville de Delémont, Malévoz Résidence quartier culturel.
︎ Trailer
Am I in The Picture ?
Collaboratrice artistique
Dans Am I in the picture ? Zuzana Kakalikova explore la notion d’autoportrait. Inspirée par l’univers de Francesca Woodman, à l’instar de la photographe, Zuzana manipule des objets, transforme l’espace, explore son corps et crée une série de tableaux vivants. Loin de toute exhibition glorificatrice, ne cherchant jamais à masquer sa vulnérabilité, avec sensibilité, elle se met à nu en cherchant sa propre image.
En fragmentant la représentation du stéréotype féminin, elle tente de s’en détacher et de créer une autre manière d’observer l’intime.
Concept, Chorégraphie, Interprétation : Zuzana Kakalikova
Collaboration artistique : Nina Negri, Racha Baroud
Sons : Julie Semoroz
Assistante chorégraphe : Alexandra Kazazou
Dramaturge : Valentine Paley
Scénographie : Neda Loncarevic
Image : Racha Baroud
Montage captation et trailer : Tila Chitunda
Administration : Mariana Nunes
Production : Compagnie TDU
Co-production : fOrum culture
Avec le soutien de : République et Canton du Jura, Loterie Romande, Ernst Göhner Stiftung, Fondation Emilie Gourd, Corodis, Fondation Engelberts, Ville de Delémont, Malévoz Résidence quartier culturel.
Première
16-17 Septembre 2020 à 20h
CCRD à Delémont - ARTsenal
Tour
16 - 17. 09. 2020 ARTsenal, CCRD Delémont
06.05. 2021 Musée Jurassien des Arts, CCP à 20H00
16.05.2021 Journées photographiques de Bienne, NMB, Nebia à 14H30 et à 18 H
26.05.2021 Quartier Général, TPR (La Chaux-de-Fonds) à 19H15 - Dans le cadre de ADN - Danse Neuchâtel 2021
27.05.2021 Quartier Général, TPR (La Chaux-de-Fonds) à 18H15 - Dans le cadre de ADN - Danse Neuchâtel 2021
28.07.2021 - 01.08.2021 Kiosk Festival, Stanica Zilina Zarecie, Slovakia
03.09.2021 Nu Dance Fest, Bratislava, Slovakia
14.09.2021 Zahrada Cnk, Banska Bystrica, Slovakia
Collaboration artistique : Nina Negri, Racha Baroud
Sons : Julie Semoroz
Assistante chorégraphe : Alexandra Kazazou
Dramaturge : Valentine Paley
Scénographie : Neda Loncarevic
Image : Racha Baroud
Montage captation et trailer : Tila Chitunda
Administration : Mariana Nunes
Production : Compagnie TDU
Co-production : fOrum culture
Avec le soutien de : République et Canton du Jura, Loterie Romande, Ernst Göhner Stiftung, Fondation Emilie Gourd, Corodis, Fondation Engelberts, Ville de Delémont, Malévoz Résidence quartier culturel.
Première
16-17 Septembre 2020 à 20h
CCRD à Delémont - ARTsenal
Tour
16 - 17. 09. 2020 ARTsenal, CCRD Delémont
06.05. 2021 Musée Jurassien des Arts, CCP à 20H00
16.05.2021 Journées photographiques de Bienne, NMB, Nebia à 14H30 et à 18 H
26.05.2021 Quartier Général, TPR (La Chaux-de-Fonds) à 19H15 - Dans le cadre de ADN - Danse Neuchâtel 2021
27.05.2021 Quartier Général, TPR (La Chaux-de-Fonds) à 18H15 - Dans le cadre de ADN - Danse Neuchâtel 2021
28.07.2021 - 01.08.2021 Kiosk Festival, Stanica Zilina Zarecie, Slovakia
03.09.2021 Nu Dance Fest, Bratislava, Slovakia
14.09.2021 Zahrada Cnk, Banska Bystrica, Slovakia
KHAMSIN
InterventionLebanon. Today.
The heavy traces of the civil war are still vivid.
Governmental corruption is becoming increasingly unsustainable.
Bodies rise. Words collide.
At the heart of this, musicians from different backgrounds connect through their instruments and make them
resonate from all sides.
The heavy traces of the civil war are still vivid.
Governmental corruption is becoming increasingly unsustainable.
Bodies rise. Words collide.
At the heart of this, musicians from different backgrounds connect through their instruments and make them
resonate from all sides.
Selections :
Torino Film Festival - Special Jury Prize
Clermont-Ferrand Festival (section decibels)
F.A.M.E. Festival La Gaïté Lyrique, Paris - Public award
Torino Film Festival - Special Jury Prize
Clermont-Ferrand Festival (section decibels)
F.A.M.E. Festival La Gaïté Lyrique, Paris - Public award
Lussas Festival
Festival du Nouveau Cinéma of Montreal - Prize of the Best Feature Movie in section “Les Nouveaux Alchimistes”
KHAMSIN
Intervention
Liban, de nos jours.
Les traces de la guerre civile sont encore prégnantes.
La corruption des partis gouvernementaux se fait de plus en plus insoutenable.
Les corps se soulèvent. Les mots se heurtent.
Au cœur de quoi, des musiciens venus de différents horizons branchent leurs instruments et les font résonner de toute part.
Les traces de la guerre civile sont encore prégnantes.
La corruption des partis gouvernementaux se fait de plus en plus insoutenable.
Les corps se soulèvent. Les mots se heurtent.
Au cœur de quoi, des musiciens venus de différents horizons branchent leurs instruments et les font résonner de toute part.
Sélections :
Torino Film Festival - Prix spécial du jury
Festival de Clermont-Ferrand (section décibels) F.A.M.E. Festival La Gaïté Lyrique, Paris - Prix du public
Festival de Lussas
Prix du meilleur film dans la section “Les Nouveaux Alchimistes” au Festival du Nouveau Cinéma de Montréal.
Torino Film Festival - Prix spécial du jury
Festival de Clermont-Ferrand (section décibels) F.A.M.E. Festival La Gaïté Lyrique, Paris - Prix du public
Festival de Lussas
Prix du meilleur film dans la section “Les Nouveaux Alchimistes” au Festival du Nouveau Cinéma de Montréal.