All my life I have been a woman

Actor and director, in collaboration with Fanny Didelon



A smartphone film. A fragment film. A movie of today and of the now. With words everywhere, and news (facts?) everywhere. But also silences and gazes. Poetry and theatre. Laughter and tears. Friendship and love. Cities and countrysides. A baby. Two friends. Lovers. Madness, too, and routine, (normality?) of course.
We think about it. We talk about it. We tell you. What I. What you. What we. WHAT. We try. We manage. We live. We sing. We dance. We don’t sleep enough. We build. We ravage. We hope. And we dream. Of course. We dream.


All my life I have been a woman is a film built on a digital epistolary relationship. Two women exchanging thoughts on their lives as women nowadays, though somehow they are poles apart: one, Fanny, made the decision to leave Paris for the countryside, to raise her child in conditions that she deems better. Meanwhile, Racha pursues her projects in constant motion. She lives mainly between Paris and Beirut, but also elsewhere - wherever work and projects take her.
Each woman is a mirror for the other; a mirror adressing many questions: freedom, naturally, but also norms, madness, status, accomplishment... The film is accompanied by texts making reference to the problematics experienced by the two friends.


Ongoing.



Toute ma vie j’ai été une femme

Actrice et co-réalisatrice avec Fanny Didelon

Un film de téléphone portable. Un film fragment. Un film d'aujourd'hui et maintenant. Avec des mots partout, de l'actualité partout. Mais aussi des silences et des regards. De la poésie et du théâtre. Du rire et des larmes. De l'amitié et de l'amour. Des villes et des campagnes. Un bébé. Deux amies. Des amants. De la folie, aussi, de la norme bien sûr.
On y pense. On en parle. On vous dit.Ce que je. Ce que tu. Ce que nous. CE QUE. On essaye. On se débrouille. On vit.On chante. On danse. On dort pas assez. On construit. On ravage. On espère. Et on rêve. Bien sûr. On rêve.

Toute ma vie  j’ai été une femme
est un film construit sur une relation épistolaire numérique. Deux femmes échangent sur leurs vie de femme d'aujourd'hui toutefois bien différente : l'une, Fanny, a pris la décision de quitter Paris pour la province pour élever son enfant dans des conditions qu'elle juge meilleures, tout en continuant de poursuivre ses projets, Racha quant à elle, est en mouvement permanent, elle vit principalement entre Paris et Beyrouth mais ailleurs aussi, là où le travail et les projets la mènent.
Dans ce miroir que l’une représente pour l’autre, divers questions sont abordées : la liberté bien sûr, mais aussi la norme, la folie, le statut, l'accomplissement... Le film est accompagné de textes d’auteurs faisant référence aux problématiques vécues par les deux amies.

En cours







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